تغذیهزیبایی و مدسلامتگیاهان دارویی

ماسک خرما برای پوست و مو،خواص خرما

حتما شما هم درباره خواص و ویژگی های خرما خیلی زیاد شنیدید. یا از بزرگتر ها شنیده اید که باید در روز خرما مصرف کرد “میوه ای با ویژگی های منحصر به فرد”

خرما یکی از بهترین نعمت های خداوند است و در بسیای از کتاب های آسمانی از خرما و خواص اون صحبت شده است.  و روایات بسیاری از ائمه اطهار درباره مصرف خرما نقل شده است .

اگر میخواهید سالم باشید و به تناسب اندام دست پیدا کنید،حتما خرما رو در برنامه غذایی تون بگنجانید.

به عنوان یه ورزشکار می تونید در حین ورزش خرما بخورید و برای انجام تمرینات، انرژی تون رو چندین برابر کنید. در این مطلب از آکادمی فیتنس می خوایم خرما رو بیشتر بشناسیم، از ویژگی هاش صحبت کنیم و با خرما ماسک پوست و مو درست کنیم.

آیا می دانید ماسک خرما برای صورت می تواند پوست شما را احیا و شاداب کند؟ خرما به پوست شما بافتی صاف و محکم می بخشد. خرما حاوی مقادیر زیادی ویتامین B5 است. این ویتامین برای مراقبت از پوست شما بسیار ضروری است.

ویتامین B5 که با نام اسید پانتوتنیک نیز شناخته می شود، ویتامین محلول در آب است. وقتی لوسیون ها یا کرم های حاوی این ویتامین را استفاده می کنید ، به مرطوب سازی ، التیام و ترمیم پوست کمک می کند. باید بدانید خرما یک ضد چروک بی نظیر است.

اما، وقتی میشه از خرما و ماسک خرما استفاده کرد، چرا باید از کرم ها و لوسیون های مضر و شیمیایی استفاده کنیم؟استفاده مرتب از ماسک صورت خرما قطعاً می تواند تفاوت چشمگیری در بافت پوست شما ایجاد کند.

فواید خرما برای پوست و مو

خرما به درخشندگی و جوان سازی پوست کمک می کند و به دلیل وجود پروتئین و آنزیم برای سلامت و کشسانی پوست توصیه می شود. همچنین خرماحاوی آهن است که از ریزش مو جلوگیری می کند.

ماسک صورت با خرما

برای درست کردن ماسک صورت مقداری خرما بدون هسته را با شیر خیس کنید و یک شب نگه دارید و مخلوط کنید تا خمیری بدست بیایید. آن را روی صورت ماسک کنید و بعد با آب سرد بشویید.

همچنین می توانید مقداری خرما بدون هسته را با زردچوبه مخلوط کنید تا خمیری بدست بیاید و به آن شیر اضافه کنید و بعد آن را روی صورت ماسک کنید و بعد با آب سرد بشویید.

و اما ماسک معجزه گر با خرما

این ماسک خرما یک راه حل عالی برای تقویت پوست است . یک درمان طبیعی برای هر نوع بیماری پوستی .

مواد لازم برای درست کردن ماسک صورت خرما برای نرم و روشن شدن پوست

۵ عدد خرما
نصف فنجان شیر
یک قاشق غذاخوری بلغور
دو قاشق غذاخوری عسل خام

مراحل آماده سازی ماسک خرما

ماسک خرما

قبل از آماده سازی ماسک صورت خرما ، آنها را باز کرده و دانه ها را خارج کنید.

حالا داخل آن را کاملا بشویید ، تا گرد و غبار روی آن تمیز شود.

برای ماسک خرما ، باید شیر را بجوشانید.

آن را روی حرارت ملایم در ظرف شیر ریخته و ۵ دقیقه بجوشانید.شعله را خاموش کنید.

حالا ، ۵ عدد خرما را داخل شیر بیندازید.

ماسک خرما و شیر

بگذارید حداقل نیم ساعت خیس بخورند. آنها را باهم مخلوط کنید.

اکنون زمان ترکیب شدن است!

با ریختن مخلوط درون مخلوط کن ، باید خرما و شیر را به مدت پنج ثانیه خرد کنید. تا زمانی که خرما نرم شود.

ماسک شیر و خرما برای پوست

یک قاشق غذاخوری عسل و بلغور اضافه کنید و مخلوط کردن تمام مخلوط را با هم ادامه دهید ، تا زمانی که یک بافت نسبتاً دانه ای بدست آورید.

عسل ضد باکتری و ضد التهاب است که به حداقل رساندن جای زخم روی پوست کمک می کند.

از آرد سمولینا نیز می توان به عنوان اسکراب استفاده کرد. بافت دانه ای آن منافذ پوست را عمیقا تمیز کرده و به پوست جلوه ای درخشان می بخشد.

ماسک خرما و عسل

بلغور منبع خوبی از ویتامین های ضروری و مواد معدنی است؛ مانند ویتامین B و منیزیم .

ماسک خرما را به طور یکنواخت روی صورت و گردن خود بزنید و بگذارید ۳۰ دقیقه بماند.

ماسک شیر و خرما

پس از خشک شدن ماسک ، دستان خود را مرطوب کرده و ۵ دقیقه دیگر با حرکات دورانی صورت را مالش دهید.

با آب ولرم بشویید و با حوله تمیز خشک کنید.

بلافاصله شاهد نرمی و شادابی پوست خود خواهید بود.

جلوگیری از ریزش مو با خرما

خرما حاوی آهن است که از ریزش مو جلوگیری می کند و به رشد مو کمک می کند و به همین منظور می توانید مقداری خرمای بدون هسته را روی سر ماسک کنید و بعد از ده دقیقه بشویید.

برای بهبود رویش مو

سر را با روغن خرما ماساژ دهید. چون حاوی ویتامین و مواد مغذی است که به ضخامت و رویش مو کمک می کند.

در هر صورت توصیه می شود خرما در برنامه غذایی افراد وجود داشته باشد ولی در مصرف آن زیاده روی نشود.قدیمی ها میگن اگر میخواید از بیماری در امان باشید،خرما بخورید.حتما قبل از ورزش خرما بخورید و تاثیراتش رو ببینید.

در ادامه با خواص بی نظیر خرما آشنا شوید :

همه چیز درباره خرما

خرما که به نام علمی Phoenix dactylifera شناخته می شود از محصول درخت نخل است که نوعی درخت گرمسیری و از گیاهان تک لپه ای است.این میوه باارزش در شرایط خاص آب و هوایی و تنها در مناطق گرمسیری و یا نیمه گرمسیری رشد می کند.

خرما ، دارای گوشتی نرم و هسته ای سخت دارد. میوه ای خوشه ای است که بصورت آویزان بر روی درخت نخل تا زمان رسیدن باقی می ماند. ارتفاع درخت نخل بین ۱۰ تا ۲۰ متر بسته به نوع درخت متفاوت است.

بسته به میزان رطوبت خرما ؛ خرما به نوع خشک و تر دسته بندی می شود. خرما خشک به دلیل رطوبت کمتر، ماندگاری بیشتر و طعم شیرین تری دارد .جالبه بدونید علاوه بر میوه خرما ، حتی هسته آن  را برای پخت نان استفاده می کنند.

خواص خرما برای سلامتی

امروزه هر چند کشورهای زیادی کار تولید خرما را انجام می دهند و مزارع زیادی زیر کشت این میوه گران بها هستند، اما بیشتریان حجم تولید و صادرات خرما در کشورهای ایران و مصر(بزرگترین تولید کننده در جهان ) قرار دارد ولی مرغوبیت خرماهای تولید شده در ایران نیز به مراتب بسیار بهتر است. خرمای پیارم و خرمای مضافتی فقط مخصوص ایران می باشد.

بیش از ۴۰۰ نوع خرما در جهان وجود دارد که از این تعداد ۷۰ تا ۸۰ نوع آن در ایران وجود دارد.

معروف ترین خرما های ایران

خرمای پیارم

خواص خرمای پیارم
خرمای پیارم

خرمای پیارم گران‌ترین خرمای ایران است. از نوع خرماهای نیمه خشک است و دیررس است. در گروه خرماهای نیمه خشک قرار دارد. عمده قند موجود در آن از نوع فروکتوز است که به راحتی و سرعت در متابولیسم بدن استفاده شده و به عنوان قند مجاز مصرفی توسط افراد مبتلا به دیابت بسیار مناسب است. این خرما عموما در استان هرمزگان به عمل می آید.

خرمای مضافتی

خرمای مضافتی

خرمای مضافتی شناخته‌شده‌ترین نوع خرما در ایران است. رطوبت زیادی دارد و مورد اقبال مردم قرار گرفته است. همچنین خرمای مضافتی یکی از خوش طعم ترین و دلچسب ترین انواع خرمای جهان است.

خرمای گنتار

خرمای گنتار از جمله انواع خرمای تر است. این نوع خرما را می‌توان به‌صورت خارک  و رطب نیز مصرف کرد.

خرمای استعمران

استعمران از جمله نمونه‌های تولید شده در ایران است. این خرما در گروه خرماهای نیمه خشک قرار دارد و از این رو حمل و نقل آن آسان است و برای صادرات خوب است. شایان ذکر است خرمای استعمران میزان قند بالایی دارد و برای ورزشکاران مناسب است. حدود ۷۰ درصد از نخلستان های خوزستان این نوع خرما را به بار می آورند.

خرمای شاهانی

خرمای شاهانی از جمله انواع خرمای تر است که درجه یک محسوب می‌شود و طرفداران زیادی دارد. این نوع خرما بافت نرم و مرطوبی دارد و از آن برای تهیه‌ی انواع شیره خرما استفاده می‌شود. هم چنین بسیار خوش رنگ است. نام های دیگر این خرما که شاید شنیده باشید عبارت اند از شاوانی ، شونی و خورک. این نوع خرما بیشتر در نخلستان های هرم به ثمر می رسد.

خرمای زاهدی

خرمای زاهدی طلایی و بیضی شکل است و دارای یک بافت نرم و طعم آجیلی است. آنها پوست ضخیمی دارند، نیمه خشک هستند و نسبت به سایر خرماها شیرینی کم‌تری دارند. این نوع خرما همچین دارای فیبر زیادی است. این خرما به گستردگی در جنوب ایران کشت به عمل می آید و به خاطر شیرینی معتدل اش طرفداران زیادی در خارج و داخل کشور دارد. چون این خرما به آسانی ذخیره و حمل می شود طرفداران در بین تجار خرما به ویژه صادرکنندگان طرفداران زیادی دارد.

خرمای کبکاب

خرمای کبکاب از انواع نیمه خشک خرما است. پوست آن نسبت به دیگر انواع خرما زخیم‌تر است و از جمله انواع پرمصرف خرما در ایران است. این خرما که عمدتا از نخلستان های بهبهان استحصال می شود بسیار خوش رنگ است و شهد یا شیره ی فراوانی دارد.

خرمای ربی

خرمای ربی از جمله انواع خرمای نیمه خشک است و از ماندگاری مطلوبی برخوردار است. این خرما در نواحی وسیعی از سیستان و بلوچستان پرورش داده می شود. ظاهری چروکیده و قدی کشیده دارد.

خرمای ربی
خرمای ربی

خرمای برهی

این نوع خرما زرد و ترد است. این خرمای رسیده مزه‌ی کارامل و شکر قهوه‌ای را می‌دهد. مانند بیشتر خرماها شیرین است، و کاملا ارزش امتحان کردن را دارد. این خرماهای خامه‌ای واقعا لذیذ هستند و اغلب در حالی که هنوز روی شاخه‌های نازک هستند، به فروش می‌رسند. این خرماهای فصلی را می‌توانید فریز و ماه‌ها نگهداری کنید. این خرما اصالتا ریشه در نخلستان های عراق دارد. با این وجود به خاطر طعم و کیفیت بی نظیرش در بین نخل داران و مصرف کنندگان ایرانی طرفداران پر و پا قرصی دارد.

خواص خرمای برهی
خرمای برهی

این تنها بخشی از انواع خرما مصرفی در ایران بود .

ببینیم خرما چه مراحلی رو طی میکنه تا به میوه رسیده تبدیل شود؟

میوه خرما چهار مرحله رسیدن را طی می‌کند و در این مراحل تغییرهایی در رنگ، بافت، مزه، اندازه و ترکیب‌های شیمیایی آن رخ می‌دهد. خرما در ابتدا میوه‌ای سبز رنگ، سفت و سرشار از آب و تانن است و طعم تلخی دارد.

به مرور زمان رطوبت این میوه کمتر و میزان قندهای آن بیشتر می‌شود، تا در نهایت به خرمایی کاملا رسیده تبدیل شود. رطب، مرحله قبل از رسیدگی کامل خرماست که رطوبت بیشتر و قند کمتری نسبت به خرمای کاملا رسیده دارد.

در مرحله آخر یعنی خرمای رسیده، رطوبت به حداقل خود می‌رسد و رنگ خرما هم کاملا قهوه‌ای تا سیاه می‌شود. در این مرحله میزان قندهای احیاکننده خرما (فروکتوز و گلوکز) بالا و ساکاروز آن اندک است و بافتی یکنواخت و گاهی چروکیده دارد.

ارزش غذایی خرما

خرما بسته به نوع و محل کشت خود دارای ارزش غذایی متنوعی است.

اما اگر بخواهیم به صورت میانگین آن را بررسی کنیم؛باید گفت در هر ۱۰۰ گرم خرما  ۱۶۳ کیلو کالری انرژی، ۰٫۹ گرم پروتئین، ۰٫۳ گرم چربی مفید، ۳۸ گرم گلوسید، ۳۰ میلی گرم فسفر، ۱٫۳ میلی گرم آهن، ۵۱ میلی گرم کلسیم ، ۱۰ میلی گرم ویتامین های مختلف و مقداری فولات، پتاسیم و منیزیم وجود دارد.

بهترین روش برای نگهداری خرما در منزل چیست؟

با توجه به اینکه خرما حاوی کربوهیدرات زیادی است، محیط مناسبی برای رشد میکروارگانیسم‌ها می باشد. بنابراین توصیه ما به نگهداری خرماهای نرم و تازه درمحیط خنک مثل یخچال است.

سرمای محیط باعث کاهش رشد میکروارگانیسم‌ها و همچنین فعالیت آنزیم‌ها می‌شود. به طور کلی خرما را می‌توان حدود ۸ ماه داخل یخچال نگهداری کرد. نگهداری خرماهای خشک بیرون از یخچال و ظرف‌های در بسته اشکالی ندارد. خرمای خشک را تا ۱ سال ، می توان در یخچال نگهداری کرد.

خواص بی نظیر خرما

خرماسرشار از مواد مغذی است ، درنتیجه برای سلامتی بسیار مفید می باشد،در اینجا سعی کردم مهم ترین خصوصیات خرما رواز بین بیشمار خواص این گیاه باارزش براتون شرح بدم.

کارشناسان توصیه می کنند که هر روز خرما بخوریم. بیایید دریابیم که چه چیزهایی خرما رو به میوه ای خاص تبدیل کرده .

تقویت رشد عضلات با  خرما:

این ویژگی مربوط به کربوهیدرات هاست. اگر شما به اندازه کافی کربوهیدرات را دریافت نکنید، بدن شما ممکن است به جای انرژی، عضلات را  برای سوخت بسوزاند. خرما، میوه ای با کیفیت بالا است و در رشد عضله بسیار مؤثر است.

این خصوصیت به ما میگه که خرما برای ورزشکارانی که می خواهد شکم ۶ تکه داشته باشند، بسیار حیاتی است.

خواص خرما برای کمک به کاهش چربی شکم

خرما حاوی فیبر بالایی می باشد. این باعث می شود شما احساس سیری کنید و پرخوری را از بین ببرید. همچنین، از آنجایی که خرما میوه ای شیرین است، می توانید شیرینی خود را با یک انتخاب سالمتر، جایگزین کنید.پس دیگه وقتشه قند و شکر رو کنار بگذارید و برای حفظ تناسب اندام و رسیدن به آمادگی جسمانی،خرما را جایگزین کنید.

خرما باعث افزایش انرژی می شود

خرما کالری بالایی دارند ، بنابراین برای افرادی که از خستگی شدید رنج می برند مفید می باشد. حدود ۷۲ تا ۸۰ درصد خرما  گلوکز و فروکتوز است. در نتیجه خرما یک میوه پرانرژی می باشد.وقتی روزه می گیریم ، میزان قند خون ما افت می کند برای همین موقع افطار معمولا خرما می خوریم. با کنترل سطح قند خون ، احساس گرسنگی رفع می شود ، در نتیجه از پرخوری میتوان جلوگیری کرد. همه اینها به کاهش وزن در خانه یا هنگام رفتن به باشگاه کمک می کند.

خرما کم خونی را درمان می کند

بیشتر اوقات ، کم خونی (در زنان باردار و کودکان) ناشی از کمبود آهن است. خرما حاوی مقدار کافی آهن است (۷/۳ میلی گرم در ۱۰۰ گرم) ،که برای فقرآهن مفید می باشد. با این حال ، جذب آهن به وسیله بدن دشوار است. برای تسهیل در جذب آهن ، آب لیمو یا پرتقال را بعد از خوردن خرما بنوشید.

خرما سیستم عصبی بدن را تقویت می کند

پتاسیم یک ماده معدنی ضروری است که برای حفظ انقباض عضلات و عملکرد عضلات قلب مورد نیاز است. تحقیقات اخیر در مورد فشار خون بالا نشان داده است که پتاسیم فشار خون را کاهش می دهد و سدیم آن را افزایش می دهد. خرما برای درمان میزان پتاسیم استفاده می شود. برای بیمارانی که مشکل فشار خون دارند، خرما انتخاب عاقلانه ای است.

از یبوست جلوگیری می کند

از آنجایی که خرما سرشار از فیبر است ، پس یک ماده ملین طبیعی محسوب می شوند. فیبر بتا-گلوکان موجود در خرما ، همراه با جذب آب،موجب تسهیل حرکت روده و جلوگیری از یبوست می شود. برای بهترین نتیجه ، خرما را خشک کرده و آن را یک شب در آب خیس کنید . صبح روز بعد خرما را همراه با آب بخورید.

خرما به زنان باردار بسیار کمک می کند

خرما سرشار از اسید فولیک است و از این رو به خانم های باردار در کنار ورزش توصیه می شود. خرمای رسیده حاوی ماده ای است که عملکردی مانند هورمون اکسی توسین دارد (هورمونی که برای تحریک انقباضات رحمی ضروری می باشد). علاوه بر این ،خرما باعث تولید پرولاکتین یعنی همان هورمون شیر می شوند . که این باعث آغاز ترشح شیر مادر می شود؛پتاسیم ، گلیسین و ترئونین به ترشح شیرمادر کمک می کنند.

از بدن در برابر رادیکال های آزاد محافظت می کند

خرما حاوی آنتی اکسیدان ها – پلی فنول ها و تانن ها (مسئول رنگ قهوه ای تیره خرما) است. پلی فنول های موجود در آن نقش مهمی در کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی ، سرطان و سایر بیماری ها دارند. عصاره خرما می تواند از آسیب رادیکال آزاد به چربی ها و پروتئین ها جلوگیری کند.

بهبود سلامت مغز با  خرما

مصرف منظم خرما و میوه های مشابه با خطر بیماری های نورودنژراتیک(نظیر ALS و MS) در افراد مسن ارتباط دارد ؛ مطالعه دیگری نشان می دهد که با مصرف خرما، احتمال کاهش سرعت پیشرفت آلزایمر نیز وجود دارد. یکی دیگر از مطالعات می گوید که خرما می تواند به جلوگیری از التهاب در مغز کمک کند.

خواص خرما برای جلوگیری از سرطان کولون

مصرف خرما می تواند خطر ابتلا به سرطان کولورکتال (سرطان روده بزرگ)را کاهش دهد ، خرما همچنین رشد باکتری های مفید در روده را افزایش می دهد که این باعث افزایش سلامت روده ها می شود.

پیشنهاد ما برای خوردن خرما بخصوص ورزشکاران

خرما را به غلات صبحانه مانند  ذرت و جو دوسر اضافه کنید تا خوشمزه و مغذی شود.

مغزهای پرخاصیت مانند بادام زمینی ، بادام ، پسته را به خرمای خشک و دسر اضافه کنید و میل نمایید. می توانید شیره خرما را به شیر اضافه کنید .

چه افرادی باید خرما را کمتر بخورند؟؟؟

مصرف زیاد خرما به فواید آن نمی افزاید، منظورم اینه که در خوردن خرما نیز باید حد اعتدال را رعایت کنید ، بصورت کلی بهتر است در روز نهایتا ۳ تا ۵ عدد خرما مصرف کنید و بیش از آن را از برنامه غذایی ، بخصوص افراد مسن کنار بگذارید.

در صورت استفاده بیش از اندازه از خرما باید تبعاتی مانند اختلال در عملکرد کبد و طحال و یا حساسیت هایی ماند جوش های بدن و یا سرفه و خارش پوستی را تحمل کنید. ضمن اینکه میزان قند و انرژی خرما تقریبا بالا است و با تمام مفید بودن قند این میوه نباید در مصرف آن زیاده روی کرد ، بخصوص افرادی که  بیماری دیابت دارند.

ضمنا خوردن بیش از اندازه خرما برای افراد دارای سندرم متابولیک و دارای بیماری های قلبی عروقی توصیه نمی شود. از تبعات مصرف زیاد خرما می توان به چاقی و یا تبخال های ویروسی نیز اشاره کرد.

فواید هسته خرما برای سلامتی | پودر دانه خرما

هسته های خرما ، مانند میوه های خرما ، فواید بی شماری دارند و برای درمان و آزاد سازی بسیاری از بیماری ها استفاده می شوند و همچنین ، بذر خرما ، مانند بسیاری از مغزهای دیگر ، از جمله هسته آووکادو ، مغز انبه ، هسته زردآلو ، هسته سیب … دارای ارزش غذایی زیادی هستند. پودر هسته خرما از هسته سوخته یا بو داده تهیه می شود.

این پودر شگفت انگیز حاوی ترکیباتی است که از نظر شیمیایی از اسیدهای چرب اشباع و اشباع نشده ، روی ، کادمیوم ، کلسیم و پتاسیم تشکیل شده است. اسیدهای چرب اشباع شامل اسیدهای استئاریک و پالمیتیک و اسیدهای چرب اشباع نشده شامل اسیدهای لینولئیک و اولئیک هستند که می توانند عملکرد آنزیم ۵α-ردوکتاز را مهار کنند.

مزیت شگفت انگیز سلامت پودر دانه خرما

در درمان مشکلات قند خون مفید است

هسته خرما برای بیماران دیابتی بسیار مفید است و قند خون را کنترل می کند. این پودر خارق العاده خاصیت تولید انسولین دارد. اگر فردی مبتلا به دیابت و قند خون بالا است ، بهتر است یک هفته پودر هسته خرما را امتحان کند.

از آسیب به DNA جلوگیری کنید

هسته های خرما غنی از آنتی اکسیدان هستند که از آسیب به ساختار DNA بدن جلوگیری می کنند. بعلاوه ، دانه های خرما در تقویت سیستم ایمنی و اعصاب موثر هستند، زیرا دارای مواد معدنی بی شماری هستند. ارزش غذایی خرما و مغز آنها این میوه را به یک منبع غذایی با ارزش تبدیل کرده است.

از سنگ کلیه و آسیب کبدی جلوگیری می کند

دانه خرما به درمان سنگ کلیه و بیماری های مثانه کمک می کند. مغز خرما حاوی چندین ترکیب دارویی است که یکی از آنها مانند کورتیکواستروئیدها عمل می کند و برای درمان اختلالات کلیه و مثانه ، التهاب و بیماری های عفونی استفاده می شود. هسته نخل خاصیت خرد کنندگی دارد و با شکستن و خرد شدن سنگ ها به شکستن آن کمک می کند. بذر خرما پر از پروانتوسیانیدین که به شما در جلوگیری از آسیب کبد و کلیه کمک می کند.

آنتی اکسیدان ها

هسته خرما علیرغم اندازه کوچک دانه ها ، منابع خوبی از آنتی اکسیدان ها هستند. تحقیقات نشان می دهد که آنتی اکسیدان هیدرولیزهای پروتئین دانه خرما می تواند به عنوان یک ماده غذایی کاربردی بالقوه برای بهبود سلامت استفاده کند. ما می توانیم هسته های خرما ایرانی را منبع خوبی از آنتی اکسیدان های طبیعی برای مصارف دارویی و تجاری بدانیم.

فیبر دانه های خرما

دانه خرما که ۱۰-۱۵٪ از وزن خرما را تشکیل می دهد ، به طور متوسط ​​حاوی ۱٫۷۳٪ فیبر غذایی است. می توان گفت هسته خرما منبع غنی از فیبر غذایی است.

این منبع قابل توجه الیاف پس از پردازش خرما برای شربت خرما ، خمیر خرما ، سس خرما یا خرما بدون دانه ، به چرخه غذا برمی گردد . معمولاً کارخانه ها از هسته ها به عنوان زباله برای خوراک دام استفاده می کنند.

بنابراین ، پودر هسته خرما می تواند اختلالات دستگاه گوارش ، به ویژه اسهال مزمن را درمان کند و به عنوان یک ضد عفونی کننده قوی عمل کرده و باکتری های وارد شده به دستگاه گوارش را از بین ببرد.

چگونه می توانیم بذر خرما مصرف کنیم؟

با توجه به اینکه هسته های خرما قابل خوردن نیستند ، باید آن را به صورت پودر درآوریم. پودر هسته خرما از هسته سوخته یا بو داده تهیه می شود.

برخی افراد به عنوان افزودنی ، پودر مغز خرما را به قهوه خود اضافه می کنند.
این پودر را به آب گرم اضافه کنید و آن را مانند چای بنوشید.
می توانید پودر دانه خرما را به اسموتی های خود اضافه کنید.
آن را روی پخت نان یا کیک خود پخش کنید.

هسته خرما
نام هسته خرما
نام علمی Phoenix dactylifera
خاستگاه خاورمیانه و به ویژه در ایران ، مصر ، عربستان سعودی و عراق
رنگ قهوه ای و سیاه
شکل ها طول از ۱٫۲ تا ۳٫۶ سانتی متر و عرض از ۰٫۶ تا ۱٫۳ سانتی متر مستطیل ، شیار شکمی ، با یک زائده کوچک
فواید جلوگیری از آسیب به DNA ، مفید در درمان مشکلات قند خون ، ضد ویروس ، جلوگیری از آسیب به کلیه و کبد ، آنتی اکسیدان ، مفید برای پوست ، مناسب برای ضخیم شدن مو ، مبارزه با رادیکال های آزاد ، نرم کننده طبیعی مو ، جلوگیری از سفیدی زودرس مو
برای هر گونه پرسش ، با ما تماس بگیرید.

منبع

نگاه پرمهر خدا،همراهتان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا