چاکرا

آشنایی کامل با هفت چاکرای اصلی بدن

اگه با ما همراه بوده باشید با مراکز انرژی بدن آشنا شدید . و فهمیدیم که اسم این مراکز چاکرا هست . در ادامه آکادمی فیتنس قصد داره شما رو با هفت چاکرای اصلی بدن رنگ آن‌ها و اینکه بر کدام عضو بدن تأثیر دارد آشنا کنه .

همه چیز درباره هفت چاکرای اصلی بدن

چاکرای اول

چاکرای اول از هفت چاکرا

نام دیگر آن چاکرای ریشه است؛این چاکرا در انتهای ستون فقرات و در نزدیکی دنبالچه قرار دارد؛ رنگ آن قرمز آتشین و بدون کاشترام است؛ رنگ قرمز آن، نشانه زندگی و قدرت جسمانی است . جایگاه آن بین مقعد و آلت تناسلی است . جهت چرخش این چاکرا در مردان در جهت عقربه‌های ساعت و در خانم‌ها برعکس است؛ عطر سودمند برای فعال‌سازی این چاکرا، درخت سدر و درخت میخک است. عضو وابسته به این چاکرا شامل: استخوان‌ها، دندان‌ها، ناخن، پا، روده، مقعد و پروستات است. شکل این چاکرا همان‌طور که در تصویر مشاهده می‌کنید نیلوفر چهار پر است. تأثیراتی که این چاکرا بر بدن می‌گذارد شامل: امنیت، بقا، ایمان، ارتباط ، پول، خانه. توانایی بنا کردن و حاضر بودن در زمان و مکان. همچنین این چاکرا ارتباط مادر با شخص را منعکس می‌کند و با احساس شخص در رابطه با بودنش بر روی زمین در ارتباط است.    

چاکرای دوم

نام دیگر آن چاکرای(سواد هیستانا) است . جایگاه آن در قسمت پایین شکم  و بر روی ستون فقرات در قسمت انتهایی آن است؛ رنگ نارنجی آن علامت انرژی است؛

چاکرای دوم

این چاکرا مسائل مربوط به هضم غذا و گردش خون را منظم می‌سازد، جهت چرخش این چاکرا در مردان در خلاف جهت عقربه‌های ساعت و در خانم‌ها در جهت عقربه‌های ساعت است. این چاکرا غدد پروستات و گنادها هستند. عطر فعال‌کننده این چاکرا چوب صندل است. وظیفه چاکرای دوم تولیدمثل جنسی است. اعضای وابسته به چاکرای دوم شامل: کلیه‌ها، مثانه‌ها، اسپرم‌ها، مایعات بدن،   شکل آن مانند تصویر گل نیلوفر شش پر است. تأثیراتی که این چاکرا بر روی بدن می‌گذارد: این چاکرا به قسمتی از آگاهی که مربوط به غذا و روابط جنسی است مربوط است.ارتباط این چاکرا با درون است و اینکه جسم به چه چیزی نیاز دارد و چه چیزی او را خشنود می‌سازد. توانایی شخص برای داشتن بچه نیز در ارتباط با این چاکرا است. همچنین این چاکرا با احساسات و خواسته‌های احساسی شخص پیوسته است.  

چاکرای سوم

نام دیگر این چاکرا، چاکرای خورشیدی است ، جایگاه آن بالاتر از ناف است. طیف رنگی آن زرد و زرد طلایی است که نشانه عقل، هوش و ذهنیت است.

چاکرای سوم

این چاکرا با غده پانکراس در ارتباط است. جهت چرخش این چاکرا در مردان در جهت عقربه‌های ساعت و در خانم‌ها در جهت خلاف آن است. عطری که می‌توان برای پاک‌سازی این چاکرا استفاده نمود، اسطوخودوس است. اعضای وابسته به این چاکرا : شکم، معده، کبد، طحال، دستگاه گوارش،صفرا، سیستم عصبی خودمختار است. شکل این چاکرا نیز گل نیلوفر ده پر است. تاثیراتی که این چاکرا بر روی فرد می‌گذارد شامل: قسمتی از آگاهی مثل احساس قدرت، کنترل کردن و آزادی وجود است.فعالیت‌های ذهنی و ذهن نیز به این چاکرا پیوسته می‌باشند.  

چاکرای چهارم

نام دیگر آن چاکرای قلب است.جایگاه آن در وسط قفسه سینه و رنگ این چاکرا سبز، و یا صورتی است.

چارکرای چهارم

جهت چرخش این چاکرا در مردان در خلاف جهت عقربه‌های ساعت و در خانم‌ها برعکس است.   این چاکرا با غده تیموس ارتباط دارد. از اعضای وابسته به این چاکرا می‌توان به قلب، قفسه سینه، پوست، گردش خون، حفره شکم اشاره کرد. شکل این چاکرا گل نیلوفر دوازده پر است؛ تاثیرات چاکرای قلب شامل: احساس عشق و ارتباط با مردم است. یکی از نشانه های تنس در چاکرای قلب مشکل در تنفس یا شش ها است.      

چاکرای پنجم

نام دیگر این چاکرا، چاکرای گلو است.

چاکرای پنجم

رنگ این چاکرا آبی کمرنگ است که علامت جاودانگی، اخلاص و الهام است. این رنگ روی بیماری‌های گرفتگی گلو و ناراحتی‌های عصبی تأثیرگذار است . جایگاه این چاکرا پایین و پشت مهره گردن، بین گودی گلو و حنجره است. این چاکرا با غده تیروئید ارتباط دارد. جهت چرخش این چاکرا در مردان در جهت عقربه‌های ساعت و در خانم‌ها برعکس است. گل سرخ باعث تحریک این چاکرا می‌شود اعضای وابسته به این چاکرا، گردن، گلو، فک و بازوها هستند و به عصب‌های بازویی یا گردنی مرتبط است.   شکل این چاکرا نیلوفر شانزده پر است. تأثیراتی که این چاکرا می‌گذارد شامل: بیان کردن و دریافت کردن است. بیان کردن از مکنونات درونی، مثال از طریق ارتباط برقرار کردن با چیزی که می‌خواهید یا چیزی که احساس می‌کنید و همچنین می‌تواند به‌صورت هنری مانند نقاشی ، موسیقی ، خطاطی و… باشد.  

چاکرای ششم

نام دیگر چاکرای ششم، چشم سوم است.

چاکرای چشم سوم

جایگاه آن بین دو ابرو و کمی بالاتر از آن قراردارد و رنگ آن نیلی و یا بنفش است. جهت چرخش این چاکرا در مردان در خلاف جهت عقربه‌های ساعت و درخانم‌ها در جهت عقربه‌های ساعت است. رنگ این چاکرا باعث باز شدن چشم سوم (دید بیرونی و درونی) است. این رنگ برای آرامش و درمان بیماری‌های ذهنی مفید است. رنگ نیلی آگاهی را بالا می‌برد و برای زنده کردن خاطرات فراموش‌شده مفید است. این چاکرا با غده هیپوفیز صنوبری در ارتباط است. از اعضای وابسته به این چاکرا باید از صورت، چشم، گوش، بینی نام برد. شکل این چاکرا گل نیلوفر دو پر(۹۶ پر) است. این چاکرا با درونی‌ترین قسمت وجودی انسان که روح نام دارد مرتبط است . چاکرای چشم سوم  مکانی است که محرک ما است.    

چاکرای هفتم

نام دیگر این چاکرا ، چاکرای تاج سر است.

چاکرای تاج

در بالای جمجمه قرار داردو رنگ آن بنفش و سفید و طلایی است. این چاکرا با غده اپی فیز در ارتباط است . از اعضای وابسته به این چاکرا می‌توان از مغز و مخچه نام برد. شکل این چاکرا گل نیلوفر هزار پر است. جهت چرخش این چاکرا در مردان در جهت عقربه‌های ساعت و در خانم‌ها برعکس است. این چاکرا به احساس یگانگی و جدایی مربوط است و ارتباط ما را با زمین وهمچنین با پدرمان نشان می‌دهد. چاکرای هفتم نمایانگر ارتباط با پدر است که ارتباط ما باقدرت و همچنین درنهایت ارتباط ما را باخدا را نشان می‌دهد. وقتی کسی احساس جدایی از پدرش را تجربه کرده باشد این چاکرا را می‌بندد و احساس تنهایی و انزوا را تجربه می‌کند. مثل‌اینکه در پوسته‌ای قرارگرفته باشد و نتواند با اطراف خود ارتباط برقرار کند.

  تا اینجا با هفت چاکرای اصلی بدن آشنا شدیم در ادامه با پاک‌سازی هفت چاکرا ، نحوه صحیح تنفس ، سنگ‌های هر چاکرا و هر اطلاعاتی که در ارتباط با چاکراها باشه در خدمتتون هستیم . جسم و روحی سالم داشته باشید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا