زیبایی و مدسلامت

شناخت بهترین پاک کننده آرایش + راه های طبیعی برای پاک کردن آرایش

آرایش کردن رو همه دوست داریم اگر پوستی شاداب و سالم داشته باشیم خیلی زیباتر به نظر میرسیم . یکی از مهمترین محصولات مراقبتی برای پوست، پاک کننده صورت و آرایش است. این روزها محصولات زیادی به عنوان پاک کننده صورت و آرایش وجود دارد. محصولات مراقبت از پوست در سال‌های گذشته بسیار پیشرفت کرده است. در نتیجه لازم است بهترین محصولات را بشناسیم و راه های استفاده از آن ها را یاد بگیریم.

ما در این مقاله از آکادمی فیتنس می‌خواهیم درباره پاک کننده صورت و آرایش صحبت کنیم، روشهای شست و شوی صورت و راه های طبیعی پاک کردن صورت را به شما آموزش دهیم.بعد از خواندن این مقاله، نظرتان درباره پاک کننده صورت و آرایش تغییر خواهد کرد و پرفروش ترین و بهترین پاک کننده های صورت و آرایش را خواهید شناخت.

پاک کننده آرایش صورت

کارش چیه؟

از اسمش مشخصه…در واقع این محصولات، صورت را از آلودگی، عرق،سموم و هر چیزی که موجب بستن منافذ میشود،پاک می کند. اگر این آلودگی ها به وسیله پاک کننده صورت پاک نشود، با باکتری ترکیب می شود و به پوست آسیب می زند.

پاک کننده آرایش یا آرایش پاک کن

از این محصول برای پاک کردن انواع مواد آرایشی مثل کرم پودر،کانسیلر،رژ گونه، سایه چشم،رژ و … استفاده می شود.تا حالا فکر کردید بهترین پاک کننده آرایش چه ویژگی هایی داره؟ اگر تا حالا این موضوع براتون سوال نبوده باید بگم با خوندن این مقاله نظرتون عوض می شه و شما باید به دنبال آرایش پاک کنی باشید که بتواند بدون از بین بردن چربی های طبیعی روی پوست،آرایش شما را پاک کند و متناسب با نوع پوست شما باشد. این پاک کننده ها انواع مختلفی دارند،مثل فوم، ژل، کرم و لایه بردار.

بهترین روش شست و شوی صورت کدام است؟

روشی که در آن هم از پاک کننده صورت و هم از پاک کننده آرایش استفاده کنید. کار از محکم کاری عیب نمی کنه. با این کار تمام آلودگی ها و البته آرایش از صورت پاک می شود.

به این شکل که اول صورتتان را با آرایش پاک کن پاک کنید و بعد با پاک کننده صورت، آن را تمیز کنید. با این کار هم پوستی تمیز خواهید داشت و هم پوستی با رطوبت طبیعی.

انواع پاک کننده صورت

ژل شست و شوی صورت

این ژل ها شفاف هستند و برای پاک کنندگی عمیق پوست استفاده می شوند. هم چنین با از بین بردن چربی ها و باکتری های عامل آکنه، منافذ بسته پوست را باز می کنند. جالب است بدانید این ژل ها ضدعفونی کننده و لایه بردار نیز هستند.

صابون

بهترین شوینده صورت صابون ها هستند؛ البته اصلا منظورم صابون های قالبی و شش تاش هزارتومن نیست. چون این صابون ها انقدر پوستتان را تمیز می کند که حتی چربی های پوست را از بین می برند و به شما پوستی خشک و خشن تحویل می دهند. در نتیجه با از دست دادن PH پوست،باکتری های مفید و چربی های طبیعی؛ شفافیت و زیبایی طبیعی پوست را از بین می برد.

فوم شست و شوی صورت

اگر به دنبال پاک کننده سبکی هستید که شما را از دست آرایش های سبک و آلودگی خلاص کند و به پوستتان نرمی و لطافت ببخشد؛ این فوم ها گزینه مناسبی برای شما است.

انواع آرایش پاک کن

میسلارواتر

اگر شما هم جزو اون دسته از افرادی هستید که می خواهید آرایشتان را با پد پنبه ای پاک کنید، میسلار واتر ( micellar water) بهترین انتخاب است. بعد از استفاده از میسلار واتر شما نیازی به شستن صورت ندارید اما بهتر است اجازه ندهید مواد پاک کننده بیش از اندازه روی پوست بماند.

توجه کنید

آرایش پاک کن های دو فاز را قبل از استفاده به خوبی تکان دهید. این نوع آرایش پاک کن، آرایش ضدآب چشم و آرایش سنگین صورت را با از بین بردن لایه چربی، از پوست پاک می کند. محلول دو فاز پاک کننده آرایش برای تمام انواع پوست مناسب است.

دستمال مرطوب

اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که دوست دارید خیلی سریع از دست آرایش روی پوست خلاص شوید و حوصله شستن صورت را ندارید، دستمال مرطوب پاک کننده آرایش گزینه خوبی برای شماست. دستمال مرطوب بسیار نرم است و لایه چسبنده ای از خود روی پوست باقی نمی گذارد. آن را محکم روی پوست نکشید چون می‌تواند به پوست آسیب برساند.

اگر شما هم موقع استفاده از از پاک کننده ها چشمانتان می سوزد یا اینکه دنبال راه های طبیعی برای پاک کردن صورت می گردید،این بخش مختص شماست.

روش های طبیعی برای تمیز کردن پوست صورت

پاک کردن آرایش با دستمال مرطوب کودک

استفاده از پده های پاک کننده آرایش ممکن است موجب خشکی پوست شود . دستمال مرطوب کودک برای پوست نازک و حساس کودکان ساخته شده است. استفاده از دستمال مرطوب مخصوص کودکان علاوه بر پاک کردن پوست صورت، موجب ایجاد خشکی روی پوست نمی شود و لطافت پوست شما را از بین نمیبرد.

پاک کردن آرایش با بخور صورت

یکی از بهترین روش های پاک کردن آرایش پوست صورت استفاده از بخار آب گرم می باشد. این صورت که چند دقیقه پوست صورت تان را بر روی آب گرم بگیرید. بخور آب و به راحتی و آلودگی را از روی پوست پاک میکند. همچنین می توانید بعد از استفاده از دستمال مرطوب کودک، از بخور آب گرم استفاده کنید. در این روش می‌توانید دستمالی را در آب گرم خیس کنید، پس از کمی خنک شدن آن را بر روی پوست صورت بکشید. این کار همه آرایش و آلودگی پوست را پاک میکند.

پاک کردن آرایش با روغن نارگیل

خودم عاشقشم... یک بار امتحان کنید.

روغن نارگیل می تواند حتی مواد آرایشی ضد آب را هم پاک کند. کمی روغن نارگیل را بر روی کف دست بریزید. آن را به آرامی بر روی پوست صورت بکشید. همچنین می توانید با استفاده از یک دستمال یا پنبه آغشته به روغن نارگیل پوست صورت تان را تمیز کنید. روغن نارگیل باعث مرطوب شدن پوست میشود که به حفظ شادابی پوست بسیار کمک می کند. در آخر می توانید صورتتان را با صابون ملایم بدون عطر بشویید.

پاک کردن آرایش با شیر

چند قطره روغن بادام شیرین را در شیر حل کنید و آن را بر روی پوست بکشید. حال شما یک پاک کننده آرایش بسیار عالی دارید. بسیار ساده و البته ارزان برای پاک کردن صورت است. ولی دیگه لطفاً از شیر تاریخ گذشته استفاده نکنید. ;)

پاک کردن آرایش با خیار

خیار را درون مخلوط کن بریزید یا اینکه رنده کنید. آن را با روغن دلخواه مثل روغن زیتون مخلوط کنید و بر روی پوست بگذارید. گذاشتن این مخلوط بر روی پوست علاوه بر پاکسازی پوست و از بین بردن آرایش روی پوست، موجب نرمی پوست و همچنین آبرسانی می شود. استفاده از آب خیار برای از بین بردن جای جوش نیز بسیار موثر است.

پاک کردن آرایش با عسل و جوش شیرین

عسل را برروی دستمال بکشید و جوش شیرین را روی آن بریزید، سپس آبکشی کنید. خمیر به دست آمده علاوه بر پاک کردن آرایش، لایه بردار بسیار مناسبی است و به راحتی آرایش را پاک میکند.

ویژگی های پاک کننده صورت برای انواع پوست :

افرادی که پوست حساسی دارند که به راحتی پوسته پوسته می شود؛ باید به دنبال پاک کننده صورتی باشند که دارای ویتامین ها و مواد مغذی است. استفاده از پاک کننده های طبیعی مانند خیار برای این افراد بسیار توصیه می شود.

کسانی که پوست نرمالی دارند، بهترین پاک کننده صورت برای آنها یک محصول با خاصیت بازسازی پوست می باشد. محصولاتی که علاوه بر از بین بردن سلولهای مرده پوست ،باعث افزایش گردش خون و آبرسانی به پوست می شود.

کسانی که پوست چرب دارند؛ برای پیدا کردن پاک کننده صورت و آرایش کار سخت تری دارند. این افراد باید به دنبال پاک کننده ای باشند که خاصیت آبرسانی نیز دارد؛ بدون اینکه باعث ایجاد چربی پوست شود. برای پوست های چرب پاک کننده هایی که ایجاد کف می کنند مناسب است؛ اما ژل های پاک‌کننده تاثیر بهتری دارد.

راه های ساده برای شناخت انواع پوست

اگر پوستتان دچار آکنه شده است، این قسمت را با دقت بخوانید:

مهم ترین چیز برای پوست های دارای آکنه، پاک کننده صورت میباشد. به دلیل اینکه اولین مرحله برای داشتن پوست بدون آکنه شستن و پاک کردن صورت است. بهترین پاک کننده صورت برای پوستهای دارای آکنه محصولاتی است که دارای سالیسیلیک اسید است. سالیسیلیک اسید به‌عنوان اجزاء اصلی جلوگیری از آکنه پوست شناخته شده است.

پاک کننده صورت برای آقایان

از آن‌جایی که پوست آقایان نسبت به خانمها اغلب چرب تر و ضخیم تر است، در نتیجه باید از شوینده های استفاده کنند که از تولید چربی پوست جلوگیری می کند و قابلیت نفوذ به لایه های زیرین پوست را نیز داشته باشد. آقایانی که پوست خشک دارند، استفاده از ژل شست و شوی آبرسان ضروری است.

در ادامه بهترین پاک کننده های صورت و آرایش رو با مزایا و معابت لیست میکنیم تا انتخاب بهتری داشته باشید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا