عمومی

۵ ویژگی هدفون مناسب به همراه راهنمای خرید

حتماً برای شما هم پیش اومده در هنگام خرید هدفون ، با ویژگی‌ها اعداد و ارقام گوناگونی مواجه شده‌اید که انتخاب یک هدفون خوب را برایتان سخت می‌کند. برای خرید هدفون خوب باید کدام ویژگی را در نظر گرفت؟ برای اینکه در انتخاب هدفون دچار سردرگمی نشوید باید ویژگی‌های مهم آن را بدانید.

 ما در این مقاله از آکادمی فیتنس مهم‌ترین ویژگی‌هایی که باید برای خرید هدفون خوب به آن توجه کنید را برایتان بازگو می‌کنیم.   

ویژگی های هدفون خوب

سیستم آکوستیک

منظور از این سیستم طراحی دربسته یا باز بودن گوشی‌های هدفون است. هدفون‌هایی که با سیستم آکوستیک بسته تلقی می‌شوند، از انتقال صدا به بیرون، همچنین ورود صداهای محیط جلوگیری می‌کند. پس این فاکتور می‌تواند یکی از ویژگی‌های مهم هدفون باشد .

توجه کنید هدفون‌های با سیستم آکوستیک بسته ممکن است نویز گیری را از بین نبرد. اگر این موضوع برایتان اهمیت دارد؛ باید به دنبال هدفونی باشید که سیستم آکوستیک بسته‌ای داشته باشد که دارای پدهای بزرگ و ضد صدا هستند. معمولاً هدفون‌های با سیستم آکوستیک بسته طرفداران بیشتری دارد.

به‌ویژه برای کسانی که می‌خواهند در محیط‌های عمومی و در مکان‌هایی که رعایت کامل صدا برایشان الزامی است؛ مانند کتابخانه، توصیه می‌شود. هدفون‌های با سیستم آکوستیک باز برای پیاده‌روی و ورزش مناسب هستند.

فرکانس هدفون

به دامنه فرکانس‌هایی گفته می‌شود که هدفون مورد نظر توانایی بازتولید آن‌ها را دارد. هر چه دامنه پوششی این رنج فرکانس بیشتر باشد صدای خروجی هدفون باکیفیت‌تر خواهد بود. فرکانس‌های گسترده معمولاً دامنه پوشش ای ۵ هرتز تا ۳۰ هزار هرتز رادارند.

مقاومت

منظور مقاومت مدارهای داخلی هدفون در هنگام انتقال سیگنال‌های الکتریکی است. پس هرچه امپدانس یک هدفون بالا باشد، میزان سیگنال الکتریکی کمتری از مدار آن عبور می‌کند؛ درنتیجه صدای کمتری تولید می‌شود. برای هدفون‌های روی سری میزان امپدانس باید پایین باشد. برای هدفون‌هایی که به گوشی وصل می‌شوند تا ۲۵ اهم مناسب است. اگر هدفون را به دستگاه‌های پخش‌کننده موسیقی حرفه‌ای یا امپلی فایر داخلی وصل می‌کنید، باید مقاومت بالای ۳۵ اهم باشد.

ویژگی هدفون مناسب

حساسیت

میزان حساسیت به‌وسیله اندازه‌گیری دسیبل خروجی هدفون بر میلی وات محاسبه می‌گردد. به‌طور خلاصه می‌توان گفت هرچقدر میزان حساسیت بالاتر باشد، خروجی صدای تولیدشده توسط هدفون نیز بیشتر است. در هدفون‌های معمولی عددی بین ۸۰ تا ۱۱۰ می‌باشد. در هنگام انتخاب هدفون به حجم خروجی صدا، نوع استفاده و محل استفاده‌تان از هدفون توجه کنید.

سیم‌پیچ صدا

یکی دیگر از فاکتورهای مهم خرید هدفون توجه به این فاکتور است. این سیم‌پیچ‌ها انواع مسی و آلومینیومی دارند. البته در برخی موارد از هردوی این‌ها استفاده‌شده است.سیم‌پیچ‌های آلومینیومی حساسیت صدایی بیشتری دارند و به آن واکنش سریع‌تری نشان می‌دهند. جالب است بدانید اغلب تولیدکنندگان به علت دوام بیشتر از انواع مسی استفاده می‌کنند.

توجه کنید هدفون‌های بلوتوثی یا وایرلس در حال حاضر یکی از پراستفاده‌ترین هدفون‌هاست. با این هدفون شما در فاصله ۱۰ متری هم یک ارتباط پایدار دارید. بلوتوث یکی از امن‌ترین کانال‌های ارتباطی است؛ اما بهترین کیفیت صدا را ارائه نمی‌دهد.

جمع‌بندی

برای ارتباطات تلفنی و گفتگوها، از هدفون‌های باسیم استفاده کنید. برای ورزش و همچنین راحتی در انجام حرکات، از هدفون‌های وایرلسی که پشت گوشتان نصب می‌شود؛ استفاده کنید. درصورتی‌که از سیستم دسکتاپ برای طولانی‌مدت استفاده می‌کنید، هدفون‌های باسیم که روی سر سوار می‌شوند، مناسب شماست. برای استفاده بلندمدت از لپ‌تاپ و تماشای تلویزیون، بهترین گزینه هدفون‌های روی سر و وایرلس می‌باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا