تناسب اندامخواب

کاهش وزن در خواب؛مگه میشه بخوابیم و لاغر بشیم؟

خب اولین سوال اینه که مگه میشه بخوابیم و لاغر بشیم؟باید بگم بله

آکادمی فیتنس در این مقاله بهتون میگه چجوری… پس بریم ببینیم کاهش وزن در خواب یعنی چی و چجوریه؟

دیروز چند وعده غذایی خوردید ؟ معمولا جوابی که برای این سوال داریم مشخصه چون وعده های غذایی کوچکی که میخوریم رو حساب نمیکنیم . مثلا یه تیکه شکلات ، یه تیکه نان ، یه میوه خوشمزه و آبدار یا یه تیکه بیسکوئیت آمار های جهانی نشان میده ما معمولا بیشتر از آن چیزی که فکر میکنیم انرژی دریافت میکنیم .

خب تا اینجا مشخص شد که چرا ما به مرور زمان افزایش وزن پیدا میکنیم . حالا سوال اصلی اینجاست ؟

ما چطور این همه انرژی مازادی که به بدن ما سرازیر میشه رو مدیریت و حتی مصرفش کنیم  ؟

آیا باید هر روز زمان بیشتری رو برای ورزش کنار بذاریم یا راه بهتری هم هست ؟

دانشمندان بخش سلامت با توجه به حجم مشغله های انسان امروزی به دنبال راه حلی برای مصرف این انرژی ها بود تا به این نتیجه رسیدن که اگه بشه در خواب این انرژی ها رو مصرف کرد چقدر عالی میشه . پس شروع به تحقیق و آزمایش راههایی برای افزایش سوخت ساز بدن در خواب کردن تا بتوانیم این انرژی رو خیلی راحت و بی درد سر مصرف کنیم.

چه عالی با تشکر از پزشکان 😊 پس با ما همراه باشید تا این راه ها رو با شما در میون بذاریم و راحت تر و بدون استرس این انرژی ها رو مصرف کنیم و به بدن ایده آل خودمون برسیم

اولین و ساده ترین راه کاهش وزن در خواب اینه که خواب خودمون رو منظم کنیم

ما قراره در خواب وزن کم کنیم خب پیش نیازش اینه که راحت بخوابیم و خوابمون هم عمیق باشه . حالا یه سری نکاتی رو برای خواب عمیق تر میگم :

  • هر شب در یک زمان مشخص به تخت خواب بریم
  • سعی کنید هیچ وقت گرسنه به تخت خواب نرید . منظورم با شکم خالی هست
  • سعی کنید در طول روز ورزش کنید یا فعالیت داشته باشید . به زبان خودمونی خسته بشید
  • یک ساعت قبل از خواب یه منبع چربی سالم میل کنید .(مثل آواکادو یا گردو ) علاوه بر رفع خستگی در بدن خواص ترمیمی هم دارند .

زمان خوردن دمنوش را برنامه ریزی کنید

چیزی که در مورد دمنوش علاوه بر خاصیت های خودش مهمه اینه که به مغز ما سیگنال آرامش و خواب میده پس سعی کنید از دمنوش های بابونه ،نعناع و اسطوخودس غافل نشید .

کاهش وزن در خواب با دمنوش اسطوخودوس و بابونه

در زمان ناهار از غلات سبوس دار استفاده بکنید

سعی کنید در زمان ناهار از محصولاتی استفاده کنید که سرشار از سبوس باشه . این میتونه تکه ای نان سبوس دار باشه یا برنج قهوه ای یا هر چیز دیگری… سبوس ها حاوی مقداری سرتونین هستند که میتونن توی بدن تبدیل بشن به ملاتونین و ملاتونین میتونه کمک خیلی زیادی به اهداف ما داشه باشه.

وعده خوراکی شب باید کوچک باشد

همانطور مه قبلا گفتم با شکم خالی به تخت خواب نرید ولی جوری هم غذا نخورید که نتونید نفس بکشید . وعده غذایی شام باید در ابتدای شب و مقدار کمی داشته باشد . حداقل دو ساعت قبل از خواب  

سعی کنید شب ها روزه بگیرید

تا اونجایی که میتوانید شب ها به سمت آشپر خانه و یخچال نرید . سعی کنید غذا خودن رو به روز محدود کنید . این ترفند کمک بسیار زیادی به لاغری در خواب  و افزایش سوخت و ساز بدن ما میکند  

سعی کنید عصر ها وعده های پروتئین استفاده کنید

استفاده از پروتئین در طول روز باعت افزایش متابولیسم بدن میشود .پروتئین کمتر از چربی ها انرژی تولید میکنند پس سریعتر مصرف میشوند . همچنین مصرف پروتئین باعث افزایش عضله سازی میشود که خود عضلات انرژی بیشتری مصرف میکنند.  

تنفس ،مدیتیشن و کشش آرام عضلات را فراموش نکنید

تنفس عمیق و مدیتیشن تاثیر بسیار زیادی در کیفیت خواب ما دارد . همچنین باعث افزایش انعطاف پذیری و آرامش ذهنی میشود .  

شب موقع خواب در جای خنک بخوابید

تحقیقات بسیار زیادی در مورد مکان خواب ما منتشر شده است و همگی معتقد هستند دمای محیط باید کمتر از ۲۰ درجه باشد تا خواب با کیفیت تری  داشته باشیم و هم اینکه سردتر بودن دما باعث میشود بدن ما شروع به سوختن چربی ها برای گرم کردن بدن کند .بهترین دما برای خواب ۱۸ درجه سانتی گراد هست .

سعی کنید در جای کاملا تاریک بخوابید

تحقیقات نشان داده خوابیدن در معرض نور سبب کاهش کیفیت خواب ما میشود . و همچنین باعث میشود ما وزن اضاف کنیم . پس همین الان هر نوری را از اتاق خواب خود خارج کنید .

گوشی موبایل و هر صفحه روشنی رو وارد اتاق خواب خود نکنید

تحقیقات نشان داده رفتن به تخت خواب و استفاده از هر گونه وسیله ای که از خود نور ساطع کند باعث چاقی میشود (بخصوص در کودکان ) پس هر وسیله الکترونیکی رو در اتاق نشیمن خود بگذارید .

همسر شما ممکنه از شما تشکر هم کند 😉

 تلویزیون خود را خاموش کنید .

آیا میدانستید افراد لاغر تلویزیون تماشا نمیکنند؟ تحلیلی که جدیدا منتشر شده نشان میدهد دیدن روزانه ۲ ساعت تلویزیون  ۲۰ درصد خطر ابتلا به دیابت ۱۵ درصد ابتلا به بیماری های قلبی و ۱۳ درصد باعث مرگ زودرس میشود . پس همراهان گرامی تلویزیون نبینید بخصوص در شب

دوش بگیرید

شبها قبل از خواب دوش آب گرم بگیرید . دوش گرفتن باعث میشود تنش ها تسکین پیدا کنند و عظلات به آرامش برسند . همچنین باعث ترشح اکسی توسین میشود که میتواند تسکین دهنده باشد .

کاکائو در شب ممنوع

اشتباه نکنید ما خودمون از عاشقان شکلات های کاکائویی هستیم ولی در طول روز مصرف کنید . کاکائو دارای مقادیری کافئین است که از خاموش شدن بدن جلوگیری میکند اگر در شب استفاده شود .

از بالش متناسب با حالت گردن خود استفاده کنید .

استفاده از بالش مناسب در شب موقع خواب باعث میشه خواب راحت تری داشته باشید و صبح ها بدون گردن درد از خواب بیدار شوید.            

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا