یوگا

۵ فایده یوگا برای قلب

یکی از ورزش های پر طرفدار و مورد علاقه که در بین افراد محبوبیت ایجاد کرده است ورزش یــوگا ست. یوگا ورزشی ست که علاوه بر جسم، روح شما را نیز صیقل می دهد. اما تا حالا به این فکر کردین که یوگا چجوری می تونه روی بدن و اندام های داخلی بدن تان اثر بگذاره؟

یوگا قواید زیادی داره یوگا می تونه استرس رو کم کنه، می تونه توی دوران بارداری خیلی کمک کنه و خیلی فواید دیگه که درباره یوگا نمی دونید.

ولی میخوایم در این مقاله بیشتر درباره فایده یوگا برای قلب صحبت کنیم؛ پس با آکادمی فیتنس همراه باشید.

فواید یوگا برای قلب
فواید یوگا برای قلب

با یوگا ضربان قلبی منظم خواهید داشت

تحقیقات ثابت کرده حرکات یوگا برای قلب بسیار مفید است. کسانی که ریتم قلب آنها نا منظم است می توانند در هفته به مدت ۳۰ دقیقه ورزش یوگای سبک داشته باشند و بعد از ۱۲ هفته فشار خون و ضربان قلب آنها به میزان قابل توجهی پایین می آید. مخصوصا حرکت سلام بر خورشید و حرکت سگ سر پایین حرکاتی مفید از یوگا می باشد که به داشتن قلبی سالم  کمک می کنند.

تناسب اندام و فعالیت فیزیکی با یوگا

مهم ترین و بیشترین عامل مرگ و میر این روزها بیماری قلبی می باشد. همانطور که میدانید عدم فعالیت فیزیکی از دلایل اصلی بیماری قلبی می باشد.طبق تحقیقات انجام شده کسانی که یوگا را انجام میدهند به تناسب اندامی می رسند که باعث محافظت از قلب می شود.

کاهش فشار خون با یوگا

برای کاهش فشار خون می توانید به ورزش یوگا روی بیاورید. اگر برای مدت زمان ۸ هفته به طور مداوم جلسات یوگا را تکرار کنید؛ پس از پایان این زمان شاهد کاهش خون و کنترل فشارخون خواهید بود.

افزایش ظرفیت هوازی با یوگا

یوگا در انعطاف پذیری و کاهش التهاب قلب نقش موثری دارد. برای بهبود و افزایش استقامت قلبی و عروقی می توانید از ورزش یوگا استفاده کنید. افرادی که ورزش یوگا را در برنامه زندگی خود جای داده اند و همچنین دارای نارسایی قلبی بوده اند، پیشرفت قابل توجهی در افزایش ظرفیت هوازی داشته اند.

نقش یوگا در قلب و عروق

ورزش یوگا نقش مهمی در سلامت قلب و عروق دارد به علت اینکه با بکارگیری حرکات ارام و اهسته ، و تنفس صحیح به همراه تمرکز و ارامش روحی ، کل اعضای بدن را ارام می شود و فشار خون بالا و استرس را کاهش می یابد.

نقش یوگا در قلب و عروق
نقش یوگا در قلب و عروق

انتخاب یک کلاس خوب و عالی برای یوگا

امروزه کلاس های زیاد و متعددی برای یوگا  وجود دارد و این انتخاب کلاس یوگا را برای ما سخت و دشوار می کند.

یوگــای داغ

این نوع یوگا شامل تمرین های یوگا در محیط بالاتر از چهل درجه در یک اتاق گرم می باشد.بیکرام پر طرفدارترین و محبوب ترین فرم از یوگای داغ می باشد که دارای دو تمرین نفسی و بیست و شش پوسچر است.یوگای اوستلفد هشدار جدی به کسانی که بیماری قلبی دارند می دهد چون تمرین این نوع یوگا در دماهای خیلی بالا مشکلات سلامتی را تشدید می کند.

هــاتـــا یوگـــا

هاتا یوگا سبک و روشی سنتی و ملایم و ارام  می باشد . این نوع روش مناسب افرادی است که مبتدی هستند و به دلیل مشکلات سلامتی توانایی های محدودی دارند. این نوع یوگا تمرکز بر تمرین های تنفسی و پوسچر و مراقبه دارد.

وینیــاســا

وینیاسا یک روش فیزیکی از یوگا می باشد که تمرکز بر روی هماهنگی تنفس و حرکت دارد.برای شرکت در این نوع کلاس های یوگا به امادگی جسمانی نیاز می باشد.

خب تا اینجا فهمیدیم که سلامت قلب ما چقدر گرو ورزش است . یوگا برای قلب میتواند بسیار مفید باشد .

دوست داریم نظرتون رو درباره یوگا و تاثیرات آن بر سلامتی با ما به اشتراک بذارید . در مقالات بعد درباره انواع یوگا، از جمله یوگای ریه و یوگای چشم خواهید خواند.

درباره مدیتیشن دو قلب بخوانید. در پناه خداوند سالم باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا