سلامتگیاهان دارویی

۲۰ دمنوش لاغری خانگی + طرز تهیه آن

در گذشته غذای کافی در دسترس انسانها نبوده، صبر کنید منظورم این نیست که گرسنه میموندن همیشه، یعنی به اندازه امروز تنوع غذایی وجود نداشته. ولی در دنیای امروز غذا به وفور یافت می‌شه؛ مخصوصاً شیرینی‌ها، فست فود ها، مواد غذایی کنسروی و فراوری شده.

با وجود این همه تنوع، انرژی بیشتری از انرژی مصرفی وارد بدن میشه و این انرژی اضافی در بدن ذخیره می‌شه و ما چاق میشیم. به همین سادگی .  

چون روند چاقی کم کم اتفاق می افتد، شما باید مراقب باشید و برای داشتن بدنی سالم و زیبا سبک زندگی خود را برای همیشه تغییر دهید نه برای یک هفته یا یک ماه……

در کنار رژیم غذایی سالم، برای ورزش اهمیت ویژه‌ای قائل شوید و حتماً حتماً ورزش کنید. هر چقدر کم ولی ورزش کنید……….

در این مسیر شما تنها نیستید. آکادمی فیتنس هم به کمکتون میاد و طرز تهیه چندین دمنوش لاغری خانگی که می‌تونید در منزل آماده کنید و به وسیله اون ها چربی سوزی کنید و لاغر بشید رو، بهتون آموزش می ده ….

بریم که قراره دو یا سه سایز کم کنیم …

۱٫ زنجبیل

دمنوش لاغری خانگی برای لاغری شکم با زنجبیل
دمنوش زنجبیل

  خواص زنجبیل برای لاغری

در مطالعه‌ای که نتیجهٔ آن در سال ۲۰۱۴ در مجلهٔ دانش غذا و کشاورزی به چاپ رسید،‌ دسته‌ای از موش‌ها که اضافه‌وزن داشتند، مورد آزمایش قرار گرفتند. به این موش‌ها به‌مدت ۳۰ روز مکمل جینجرول (ترکیبی که در زنجبیل یافت می‌شود) داده شد و آنها توانستند پس از این مدت وزن‌شان را کاهش بدهند.

مگه میشه ؟ مگه داریم ؟ دانشمندا تحقیق کردن که چه اتفاقی افتاده؟خب بریم دلیلش رو ببینیم…

سطح قند خون و لپتین در این موش‌ها نسبتاً کاهش یافته بود. لپتین ترکیبی است که در احساس سیری پس از صرف وعدهٔ غذایی مؤثر است و می‌تواند در لاغری نیز نقش مثبتی داشته باشد. محققان نتیجه گرفتند زنجبیل می‌تواند مانع چاقی ناشی از رژیم‌های غذایی سرشار از چربی شود و می‌توان از زنجبیل به‌عنوان مکملی برای درمان چاقی استفاده کرد. یکی از بهترین دمنوش لاغری خانگی، زنجبیل است. زنجبیل یک گیاه فوق العاده با مزایای بسیار است.

زنجبیل طبع گرم دارد و باعث بالا رفتن سوخت ساز در بدن می‌شود. یکی از خواص بسیار عالی زنجبیل این است که به عمل هضم غذا کمک می‌کند و حرکات منظم معده و روده را تسهیل می‌کند. زنجبیل جلوی اشتهای شما را می‌گیرد زمانی که اشتهایتان زیاد است زنجبیل بخورید تا جلوی اشتهای کاذب شما را بگیرد.

طرز تهیه دمنوش لاغری با زنجبیل:

راحت‌ترین راه حل آینه که زنجبیل تازه را به مکعب‌های کوچک خرد کرده و خشک کنید و آن را به غذاها و چای و یا دمنوش خود اضافه کنید. البته زنجبیل تازه هم با چای بی نظیر میشه. همچنین می تونید زنجبیل+عسل+ لیمو رو با آب گرم میل کنید.

بمب کاهش وزن

یعنی زنجبیل+چای سبز+لیمو

آگه به این بمب کاهش وزن، نعناع اضافه کنید که دیگه حرفی نمیمونه…………..

زنجبیل علاوه بر نقشش در کاهش وزن، به آب کردن شکم و پهلو نیز کمک می‌کنه. اگر می‌خواهید شکم شش تکه داشته باشید، زنجبیل می‌تواند به شما کمک کند و بر چربی دور شکم تأثیر بگذارد. نتیجه اینکه زنجبیل، دمنوش لاغری شکم بی‌نظیری است.

۲٫ گل محمدی

دمنوش لاغری سریع با گل محمدی
دمنوش گل محمدی

  دمنوش لاغری با گل محمدی

اگر می‌خواهید وزن کم کنید، چای گل محمدی یکی از بهترین‌هاست که به رژیم غذایی روزانه اضافه می‌شود. این تنها خاصیت این چای نیست. همچنین این چای به بهبود سلامت پوست و مو با توجه به آنتی اکسیدان موجود در آن کمک می‌کند و نیز برای هضم غذا بسار مفید است. این چای به کاهش استرس و تقویت حالت روحی کمک می‌کند، زیرا عطر گل محمدی بر روی ذهن ما تأثیر می‌گذارد.  

طرز تهیه دمنوش گل محمدی برای لاغری:

گلبرگ‌های گل محمدی را تمیز کنید و پایه سفید را جدا کنید. گلبرگ‌های گل محمدی را با آب تمیز بشویید و خشک کنید. کتری رو از به اندازه کافی آب بریزید. اجازه دهید آب به نقطه جوش برسد. گلبرگ‌ها را اضافه کنید، بگذارید به مدت ۳ دقیقه بجوشد، ۵ دقیقه کنار بگذارید تا گلبرگ تیره شود. مخلوط را به فنجان اضافه کنید. می تونید این چای خوشمزه رو با عسل یا هر ادویه‌ای که دوست دارید، ترکیب کنید و میل کنید.

۳٫ مریم گلی

دمنوش لاغری مریم گلی
گیاه مریم گلی

فواید مریم گلی

مریم گلی گیاهی از تیره نعناعیان بوده و قرن‌هاست که در طب سنتی به عنوان یکی از محبوب‌ترین گیاهان دارویی برای تقویت حافظه، لاغری و کاهش وزن و کاهش کلسترول خون بالا استفاده می‌شود. گفته می‌شود که مریم گلی به دلیل خواص ضد میکروبی که دارد به درمان زخم‌ها، عفونت زنان، گلودرد و خونریزی لثه کمک می‌کند. یک مطالعه آزمایشی نشان داده که مصرف دمنوش مریم گلی به مدت ۴ هفته می‌تواند باعث کاهش کلسترول خون بالا در افراد شود. تحقیقات اولیه نشان داده که عصاره مریم گلی جذب چربی در پانکراس را مهار کرده و باعث لاغری و کاهش وزن می‌شود.

طرز تهیه دمنوش مریم گلی برای لاغری:

توجه کنید……… نسبتش خیلی مهمه. در خوردن مریم گلی زیاده روی نکنید.

  • آّب: ۱ لیتر
  • عسل: ۱ قاشق غذاخوری
  • مریم گلی تازه یا خشک: ۱۵ گرم
  • لیموترش: ۱ عدد

مریم گلی و عسل را به آب جوش اضافه کرده و بگذارید به مدت ۲۰ دقیقه بجوشد، بعد زیرش رو خاموش کنید و ۱۵ دقیقه صبر کنید تا دم بکشد. حالا دمنوش را صاف کرده و آب لیموترش را به آن اضافه کنید. این دمنوش را ۵ روز استفاده کنید وسپس ۵ روز استراحت کنید، چند هفته این روند را تکرار کنید، حتماً تأثیر آن را بر کاهش وزن و لاغری می‌بینید.  

۴٫ هل

دمنوش لاغری هل
هل

خواص ملکه ادویه ها

میدونستین هل یکی از تاثیرگذارترین دمنوش لاغری خانگی است؟ هل میوه‌ای از خانواده زنجبیل است که در انواع مختلف هل سیاه، سفید و سبز وجود دارد. هل فیبر بالایی دارد که احساس سیری در فرد را افزایش می‌دهد و سوخت و ساز بدن را بالا می‌برد. همچنین ملاتونین موجود در هل مانند یک چربی سوز طبیعی عمل می‌کند. استفاده از هل بدون آسیب رساندن به بدن همراه با برنامه غذایی سالم، یکی از بهترین چربی سوزهاست. یکی از بهترین راه‌های استفاده از خواص هل برای لاغری و چربی سوزی ریختن مقداری پودر هل در چایی یا قهوه روزانه‌تان می‌باشد. همچنین می‌توانید خود هل را به صورت دمنوش استفاده کنید.   پیشنهاد ویژه سرآشپز برای لاغری

 تهیه چای چربی سوز هل و زنجبیل، دمنوش لاغری خانگی سریع

  هر روز صبح مقداری پودر هل (به اندازه یک دانه کامل هل یا نصف قاشق چای خوری) و زنجبیل و رازیانه (نصف قاشق چای خوری از هر کدام) را به یک قوری آب داغ اضافه کرده و بگذارید ۵ دقیقه دم بکشد و سپس نوش جان کنید. این دمنوش فوق العاده نه تنها برای چربی سوزی، بلکه برای سم زدایی بدن نیز بسیار مفید است.  

۵٫ بابونه

دمنوش برای لاغری بابونه
دمنوش بابونه

  خواص دمنوش بابوبه برای لاغری

خواب نامنظم سبب افزایش وزن در افراد می‌شود. استرس و اضطراب می تونه باعث بی خوابی بشه. این دمنوش آنتی اکسیدان قوی برای دفع چربی‌ها و بافت‌های مرده دارد و از همه مهمتر آرام بخش قوی محسوب می‌شود. همچنین بابونه سرعت افزایش قندخون بعد از را غذا کاهش می‌دهد که خود در کنترل اشتها بسیار مؤثر است. اگر دمنوش بابونه رو به عنوان دمنوش لاغری خانگی درکنار یک رژیم منطقی و ورزش داشته باشید، در تناسب اندام بسیار مؤثر است.

طرز تهیه دمنوش بابونه برای چربی سوزی

بابونه خشک شده را در یک فنجان بریزید. روی آن آب جوشیده بریزید. اجازه دهید ۳ دقیقه بماند تا دم بکشد. می‌توانید روی آنرا بپوشانید تا زودتر و بهتر دم شود. یا اگر از لیوان‌های مخصوص دمنوش استفاده می‌کنید درب آن را بگذارید.

همچنین می‌توانید بابونه به مقدار بیشتری در قوری بریزید و پس از آماده شدن در فنجان بریزید. سپس به کمک چای صاف کن آنرا در فنجان بریزید. بنابه ذائقه‌تان می‌توانید مقداری عسل یا آب لیموی تازه داخل آن بریزید. و بعد این دمنوش خوش عطر و پرخاصیت را نوش جان کنید.  

۶٫ اسطوخودوس

اسطوخودوس برای لاغری
دمنوش اسطوخودوس

دمنوش اسطوقدوس و خواص آن

  این گیاه با نام‌های اسطوقدوس یا لاوندر هم شناخته می‌شود. برای لاغری شکم، درمان فشارخون بالا، دیابت و بی خوابی مؤثر است. آنتی اکسیدان بالای این گیاه به سم زدایی روده‌ها کمک می‌کند و با کاهش جذب چربی‌ها سبب کاهش وزن می‌شود.

طرز تهیه دمنوش اسوخودوس برای لاغری

کافی است ۳ قاشق چایخوری جوانه اسطوخودوس تازه را در محفظه چای قوری ریخته و روی آن یک فنجان آب جوشیده بریزید. قوری را برای دم‌کشیدن، ده دقیقه روی بخار بگذارید و میل کنید. اسطوخودوس دم‌شده، یک نوشیدنی کامل است اما برای بهتر کردن طعم و پرخاصیت کردن آن، می‌توانید گیاهان دارویی مثل گاوزبان را هم به آن اضافه کرده و نوش جان کنید.

۷٫ نعناع

دمنوش نعنا برای لاغری
دمنوش نعنا

دمنوش نعناع برای کاهش اشتها

جالبه بدانید…

دمنوش نعناع به خاطر عطر فوق العاده ای که دارد می‌تواند ذهن شما را فریب داده و باعث کاهش اشتهای شما شود. با نوشیدن این دمنوش علاوه بر اینکه احساس سیری بیشتری خواهید کرد می‌توانید از دیگر مزایای آن مانند خواب راحت و تقویت سیستم ایمنی بدن بهره مند شوید.

طرز تهیه دمنوش نعناع برای لاغری

یک قاشق چای خوری نعناع خشک شده را به آب جوش اضافه کرده و ۱۰ دقیقه صبر کنید تا دم بکشد. سپس می‌توانید این دمنوش خوشمزه را نوش جان کنید.

۸٫ دارچین

دمنوش لاغری خانگی دارچین برای لاغری
دمنوش دارچین

  فواید دارچین

دارچین می‌تواند سطح قند خون را کنترل کند. قند خون یکی از فاکتورهایی است که تأثیر مستقیمی بر روی میزان گرسنگی و انرژی ما برای ورزش دارد. متعادل بودن سطح قند خون از پرخوری جلوگیری می‌کند. به روند چربی سوزی در بدن شما کمک خواهد کرد. توصیه می‌کنم نوشیدن این دمنوش خوشبو را به یکی از عادت‌های روزانه خود تبدیل کنید.

طرز تهیه دمنوش دارچین برای لاغری سریع در خانه

یک قاشق چای خوری پودر دارچین را به آب داغ اضافه کرده و ۱۰ دقیقه صبر کنید تا دم بکشد و سپس می‌توانید نوش جان کنید. همچنین می‌توانید ۲-۳ عدد چوب دارچین را به آب داغ اضافه کرده و ۲۰ دقیقه صبر کنید تا عصاره آنها خارج شده و سپس آن را میل کنید. پیشنهاد ویژه سرآشپز

دمنوش برگ بو و دارچین برای لاغری

  • چوب دارچین: یک تکه
  • برگ بو: ۲ برگ
  • آب: یک لیوان (۲۰۰ میلی‌لیتر)

آب را بجوشانید و سپس چوب دارچین و برگ‌بو را به آن اضافه کنید. اجازه دهید به مدت حدود ۲۰ دقیقه بجوشد و سپس به مدت ۱۰ دقیقه دَم بکشد. دمنوش را صاف و هر روز صبح به صورت ناشتا میل کنید. این کار را تا ۱۰ روز ادامه دهید سپس یک هفته مصرف آن را قطع و دوباره دوره را آغاز کنید. تأثیر بی نظیرش رو خواهید دید.

۹٫ زیره

دمنوش زیره برای لاغری
زیره سیاه

  خواص زیره برای لاغری

زیره سبز و زیره سیاه دارای مقادیر بالایی فیبر هستند و با کاهش اشتها و افزایش متابولیسم بدن به لاغری و کاهش وزن افراد کمک می‌کنند. همچنین تحقیقات نشان داده که مقادیر بالای فیبر موجود در زیره برای کاهش چربی شکم مفید است.

طرز تهیه دمنوش زیره برای چربی سوزی و لاغری سریع در خانه

کافیست یک قاشق چای خوری از پودر یا دانه زیره سبز را به قوری حاوی آب جوش اضافه کرده و بگذارید ۱۰-۱۵ دقیقه دم بکشد و سپس آن را میل کنید. این دمنوش را می‌توانید با آب لیموترش تازه و عسل نیز میل کنید.

توجه توجه توجه

برای تأثیر بیشتر در روند کاهش وزن بهتر است که نیم ساعت قبل از غذا این دمنوش را مصرف کنید و معجزه آن را ببینید.  

۱۰٫ چای سبز

دمنوش لاغری خانگی چای سبز برای لاغری شکم
دمنوش چای سبز

خواص چای سبز برای لاغری

برای چربی‌سوزی باید ابتدا سلول‌های چربی شکسته شده و وارد جریان خون شوند. ترکیبات فعال موجود در چای سبز می‌توانند با افزایش تأثیرات برخی هورمون‌های چربی‌سوز، باعث شکستن چربی‌ها شوند.  

طرز تهیه چای سبز برای لاغری

  چای سبز را درون قوری آب جوش بریزید. ۲ گرم یا ۱ قاشق چای خوری برگ‌های چای سبز را درون قوری بریزید. درب قوری را بگذارید. اجازه دهید ۱ تا ۳ دقیقه چای دم بکشد. آن را از صافی رد کنید.

دقت کنید چای سبز را هرگز با شکم خالی ننوشید چون به دلیل مقادیر بالای کاتچین هایی که دارد، اثرات نامطلوبی بر روی کبد بر جای می‌گذارد. بهترین زمان، ۲ ساعت بعد از صبحانه است.    

۱۱٫ رزماری

دمنوش لاغری با رزماری
رزماری برای لاغری

فواید رزماری برای بدن :

مطالعات نشان داده است که ترکیبات موجود در چای رزماری قند خون را پایین می آورد ، این نشان می دهد که رزماری می تواند نوشیدنی بی نظیری برای مدیریت قند خون بالا در افراد دیابتی باشد.

تقویت قلب، دستگاه گوارش، بینایی ، درمان ریزش مو و کمک به کاهش وزن از دیگر ویژگی های این گیاه است.

نوشیدن چای رزماری – یا حتی استشمام رایحه آن – برای روحیه و سلامت مغز و چشم بسیار مفید است. همچنین این دمنوش به جلوگیری از آسیب اکسیداتیو ؛ که می تواند منجر به بیماری های مزمن بی شماری شود ، کمک می کند.

طرز تهیه دمنوش لاغری رزماری

۱ قاشق غذاخوری از برگ و سرشاخه گلدار گیاه رزماری را خرد کرده و به ۱ لیوان آب با دمای ۸۰ درجه سانتی گراد اضافه می کنیم.
۱۵ دقیقه منتظر بمانید تا به خوبی دم بکشد.
در صورت تمایل می‌توانید از عسل برای شیرین کردن آن استفاده کنید.

توجه کنید
رزماری ممکن است اثراتی مشابه برخی از داروها برای درمان فشار خون بالا ، افزایش ادرار و بهبود گردش خون داشته باشد. اگر دارو مصرف می کنید ، قبل از افزودن چای رزماری به رژیم خود با پزشک مشورت کنید.

۱۲٫ رازیانه

دمنوش لاغری با رازیانه
دمنوش لاغری با رازیانه

فواید رازیانه

رازیانه ، در هندی به Saunf معروف است ، برای درمان بیماری های مختلف ، به ویژه مشکلات گوارشی استفاده می شود.

اما ، آیا می دانید نوشیدنی که با دانه رازیانه تهیه می شود یک درمان طبیعی عالی برای کاهش وزن و سوزاندن چربی شکم و پهلو است؟

رازیانه ، تقریباً در همه آشپزخانه ها یافت می شود. ادویه رایج به دلیل توانایی در درمان مشکلاتی مانند احتقان ، آسم ، دیابت ، گاز معده و سایر مشکلات گوارشی مشهور است. اما ، رازیانه نیز یک درمان طبیعی موثر برای چاقی است.

رازیانه که منبع غنی فیبر است ، حاوی مواد مغذی و آنتی اکسیدان های مختلفی مانند فسفر ، روی ، مس ، منگنز ، سلنیوم ، نیاسین ، اسید پانتوتنیک ، فولات ، کولین ، بتاکاروتن ، لوتئین و زئاگزانتین است. از آنجا که فیبر زیادی دارد ، رازیانه به عنوان یک “ماده حجیم” در دستگاه گوارش عمل می کند. نوشیدن آب دانه رازیانه می تواند به بهبود سیری ، سوخت و ساز بدن کمک کرده و بدن شما را قادر به سوزاندن چربی های بیشتر کند. علاوه بر این ، دانه های رازیانه می تواند با بهبود جذب مواد مغذی در بدن ، به کاهش ذخیره چربی کمک کند. از آنجا که دانه های رازیانه خاصیت ادرارآوری دارند ، نوشیدن چای رازیانه می تواند به افزایش جریان ادرار و دفع سموم از بدن کمک کند ، که به نوبه خود ممکن است به کاهش وزن کمک کند.

طرز تهیه دمنوش لاغری چربی سوز رازیانه

۱ لیتر آب را در قابلمه ای عمیق بجوشانید. ۲ قاشق غذاخوری دانه رازیانه خام به آب جوش خود اضافه کنید و اجازه دهید حدود ۱۰ دقیقه با شعله ملایم بجوشد. شعله را خاموش کنید. قابلمه را به مدت ۱۰ دقیقه با درب آن بپوشانید و بگذارید تا در دمای اتاق خنک شود. صاف کرده و یک قاشق چای خوری عسل به آن اضافه کنید تا شیرین شود.

۱۲٫ دمنوش لاغری زرشک

فواید دمنوش زرشک

دمنوش زرشک به تسکین التهابات عفونی کمک می کنه. اسهال رو درمان می کنه. سیستم ایمنی بدن رو تقویت می کنه. عفونت ادراری رو رفع می کنه و به تنظیم فشار خون و ضربان قلب کمک می کنه.دمنوش زرشک به عنوان تب بر تاثیر زیادی داره. موجب بهبودی ناراحتی های دستگاه گوارشی می شه و برای ورم طحال و ترشحات زنانگی مفیده. در درمان ناراحتی های کلیوی و تب های عفونی ، تقویت لثه، از بین رفتن لک پوستی ، تصفیه کننده ی خون و کاهش وزن سریع بسیار موثر است.

دمنوش گیاهی لاغری با زرشک

طرز تهیه دمنوش زرشک

۲-۱ قاشق چای خوری از میوه تازه ی زرشک یا ۲ گرم از پودر پوست و ریشه رو در ۳۰۰ میلی لیتر آب جوش بریزین. و پس از ۲۰ دقیقه روزانه در سه وعده (صبح، ظهر و شب) یک فنجون مصرف کنین.

دمنوش گیاهی خانگی

۱۳٫ لاغری با دمنوش زردچوبه

کاهش وزن سریع با دمنوش زردچوبه

فواید دمنوش زردچوبه :

دمنوش زردچوبه باعث کاهش وزن سریع و چربی سوزی شکم و پهلو می شود .اگر این دمنوش را مصرف می کنید ، برای لاغر شدن نیازی به رژیم های سختگیرانه ندارید. این دمنوش فواید بی شماری برای سلامتی دارد. به کاهش چربی بدن کمک می کند و در هضم غذا نیز موثر است . می توانید از چوب زردچوبه استفاده کنید ، درغیر این صورت ، می توانید از پودر زردچوبه استفاده کنید. زردچوبه خواص بی نظیری برای پوست هم دارد که باعث از بین بردن لک صورت می شود.

دمنوش گیاهی خانگی برای لاغری با زردچوبه
زردچوبه برای لاغری

طرز تهیه بهترین دمنوش لاغری با زردچوبه

شما همیشه می توانید چای زردچوبه را فقط با افزودن زردچوبه به آب آماده کنید، اما اگر واقعاً می خواهید سریع وزن کم کنید ، آن را با تمام این مواد درست کنید.

۱ فنجان آب برداشته و بگذارید بجوشد. هنگامی که شروع به جوشیدن کرد ، برگ های تازه نعناع را اضافه کنید. نعناع برای هضم غذا بسیار مفید است و اشتهای شما را نیز افزایش می دهد. مهم است که نعناع را به این چای اضافه کنید زیرا این کار باعث خنک شدن و آرامش بخشیدن به چای می شود و گرمی متعادل را از زردچوبه می گیرد.

نعناع همچنین به کاهش وزن کمک می کند و همچنین باعث خلاص شدن از سردرد و خستگی می شود. بعد یک چوب دارچین کوچک اضافه می کنیم. دارچین معطر و سرشار از مواد مغذی است. دارچین علاوه بر سایر خواص دارای خواص ضد قارچی و ضد باکتری است که به سلامتی کمک می کند.

بعد یک قاشق زنجبیل رنده شده اضافه می کنیم. سعی کنید فقط از زنجبیل رنده شده تازه استفاده کنید. زنجبیل همچنین یک گیاه دارویی است که از زمان های بسیار قدیم برای درمان انواع اختلالات معده مانند گاز ، اسهال و .. استفاده می شده است. حتی اگر درد عضلانی داشته باشید ، زنجبیل می تواند به طور موثری آن را درمان کند.

بعد یک کمی فلفل سیاه آسیاب شده اضافه خواهیم کرد. خواص ترکیبی فلفل سیاه و زردچوبه می تواند حتی بزرگترین مشکلات سلامتی از جمله سرطان پستان را درمان کند .

۱۴٫ دمنوش گزنه برای لاغری

دمنوش لاغری گزنه
گزنه برای چربی سوزی

فواید دمنوش گزنه :

گزنه به شما کمک می کند تا به سرعت لاغر شوید و وزن خود را کم کنید. برگ گزنه حاوی ویتامین C ، E و K و همچنین بسیاری از مواد معدنی مفید دیگر است.

گزنه حاوی گلبرگهای ریز پر از مواد مغذی است که به کاهش وزن سریع در بدن کمک می کند.

گزنه همچنین برای کاهش اشتها بسیار مفید است. گزنه را می توان به صورت سوپ ، پوره و وعده های غذایی مصرف کرد ، اما می توانید یک چای مخصوص لاغری نیز با گزنه درست کنید.

گزنه یک ویژگی منحصر به فرد دارد که بدن را در سطح سلولی اشباع می کند، بنابراین از پرخوری عصبی جلوگیری می کند. بنابراین اگر عصبانی هستید ، به جعبه کیک دست نزنید ، بلکه چای گزنه بنوشید ، یا سوپ گزنه و برنج بخورید.

طرز تهیه دمنوش فوق العاده لاغری با گزنه

یک قاشق غذاخوری گزنه را در یک فنجان آب جوش قرار دهید و بگذارید نیم ساعت بماند. صاف کرده و نصف فنجان را دو بار در روز قبل از غذا بنوشید. اگر می خواهید اثر لازم را روی بدن خود بگذارید ، این چای بدون شکر و عسل نوشیده می شود.

همچنین می توانید یک پیش غذای سالم و خوشمزه از برگ های گزنه جوشانده که با یک تخم مرغ آب پز شده و مقداری پنیر رنده شده مخلوط می شوند ، تهیه کنید.

۱۵٫ دمنوش لاغری رویبوس

دمنوش گیاهی رویبوس
چای رویبوس برای کاهش وزن و چربی سوزی

فواید چای رویبوس از جوانی تا لاغری

چای ریبوس دارای آنتی اکسیدان هایی است که از قلب ، کبد و مغز محافظت و با سرطان مبارزه می کند.

چای رویبوس یا چای قرمز چای گیاهی ست که برگ های نازک و سوزنی شکل دارد. از این گیاه به عنوان یک درمان خانگی مناسب برای بیماری های مختلف استفاده می کنند. از دیگر فواید این چای فوق العاده تاثیر آن بر لاغری و چربی سوزی است.

رویبوس مقدار کمی تانن دارد. فاقد کافئین و اسید اگزالیک است. Rooibos به دلیل سطح بالایی از آنتی اکسیدان های تقویت کننده سلامتی که شامل آسپالاتین و کوئرستین است ، با مزایای سلامتی همراه است.

طرز تهیه چای رویبوس برای چربی سوزی و لاغری

یک قاشق چای خوری برگ چای رویبوس و یک فنجان آب جوش را مخلوط کنید. می توانید از لیمو ترش برای طعم دار شدن استفاده کنید.

۱۶٫ دمنوش گیاهی جنسینگ برای چربی سوزی و لاغری شکم و پهلو

فواید دمنوش گیاهی جینسینگ

این دمنوش گیاهی فوق العاده علاوه بر چربی سوزی فواید دیگری از جمله افزایش قدرت جسمانی، از بین بردن استرس، تقویت سیستم ایمنی بدن، تنظیم متابولیسم بدن، جلوگیری و درمان سردرد، تنظیم فشار خون و … را دارد.

دمنوش اتغری جنسینگ
جینسینگ گیاهی فوق العاده برای لاغری

طرز تهیه دمنوش لاغری جینسینگ

مقداری از ریشه خشک شده جنسینگ را به آب جوش اضافه کنید. شعله را کم کنید و اجازه دهید تا به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه بجوشد.
روزانه ۱ یا ۲ فنجان را می توانید بنوشید.

۱۷٫ چای اولانگ برای لاغری

فواید چای اولانگ

این چای چینی حاوی فلاونوئید، کافئین، فلوراید و تیانین است.همچنین این چای از مشکلاتی مانند بیماری قلبی، سرطان، چاقی، دیابت، استرس اکسیداتیو و حتی کاهش توانایی بازشناختی موثر می‌کند.

دمنوش لاغری با چای اولانگ
چای اولانگ برای چربی سوزی

طرز تهیه چای اولانگ برای چربی سوزی

بهترین روش برای تهیه چای اولانگ این است که مقدار کمی از برگ های چای اولانگ خشک شده را در ۱ فنجان بریزید و برای ۵ تا ۱۰ دقیقه بگذارید تا دم بکشد.

۱۸٫ چای یربا ماته برای چربی سوزی

فواید چای یربا ماته

از فواید بی نظیر تقویت سلامتی قلب و عروق، پیشگیری از سرطان، درمان دیابت، مشکلات کبد ، تقویت سیستم ایمنی بدن، افزایش گردش خون و کاهش وزن می باشد.

چای یرباماته دمنوش لاغری فوق العاده
چای ماته

طرز تهیه چای یربا ماته

آب را درظرفی بریزید و روی حرارت متوسط گاز قرار دهید تا داغ شود.۲ قاشق چایخوری ماته را در قوری بریزید و یک لیوان آب داغ به آن اضافه کنید. در قوری را ببندید و اجازه دهید تا چای برای ۵ دقیقه دم بکشد. یادتون نره برای گرم ماندن ماته، باید درب قوری را گذاشت.

۱۹٫ چای سیاه برای کاهش وزن

دمنوش لاغری چای سیاه
دمنوش لاغری چای سیاه

فواید چای سیاه برای چربی سوزی

چای سیاه برای لاغری و کاهش وزن و سلامت بدن بسیار مفید است. مواد شیمیایی درون چای سیاه که پلی‌فنل ها هستند، باعث افزایش متابولیسم انرژی در کبد را به وسیله متابولیت های روده تغییر می دهند.

طرز تهیه چای سیاه برای لاغری

ترکیب‌های مختلفی از چای سیاه دردسترس همگان است. از معروف‌ترین انواع ترکیبات چای سیاه چای ارل‌گری و چای انگلیسی می باشد. می توانید از سماور برای خوش طعم شدن چای استفاده کنید.

۲۰٫ چای سفید برای لاغری و چربی سوزی

دمنوش لاغری چای سفید
چای سفید برای لاغری

خواص چای سفید

چای سبز حاوی مقدار زیادی catechins مفید است که برای لاغری بسیار موثر است. چای سفید دارای خاصیت جلوگیری از ایجاد چربی جدید در بدن است.چای سفید مقدار جذب کالری غذاهایی که میخورید را کاهش می دهد و میزان متابولیسم را بهبود می بخشد. باید بدانید چای سفید به درمان پسوریازیس و اگزما کمک می کند.

طرز تهیه چای سفید برای کاهش چربی

مورد لازمی از برگ چای را درون کتری بریزید، آب جوش را روی برگ های چای بریزید و به مدت چند دقیقه صبر کنید تا خوب دم بکشد. چای را از صافی رد کرده و درون فنجان سرو کنید.

همانطور که گفتم برای اینکه دمنوش لاغری خانگی تاثیر بیشتری داشته باشد، باید به همراه رژیم غذایی و ورزش های هوازی مثل ایروبیک و پیلاتس یا به کمک Trx باشد. پس از همین امروز تغییر در سبک زندگی را شروع کنید.

  تندرست باشید.      

چرا زنجبیل تاثیر زیادی بر چربی سوزی دارد؟

زنجبیل طبع گرم دارد و باعث بالا رفتن سوخت ساز در بدن می‌شود. به عمل هضم غذا کمک می‌کند و حرکات منظم معده و روده را تسهیل می‌کند. زنجبیل جلوی اشتهای شما را می‌گیرد.

بمب کاهش وزن از چه ترکیباتی تهیه می شود؟

زنجبیل+چای سبز+لیمو یک ترکیب بی نظیر برای لاغری است.

فواید چای سیاه برای چربی سوزی کدام است؟

مواد شیمیایی درون چای سیاه که پلی‌فنل ها هستند، باعث افزایش متابولیسم انرژی در کبد را به وسیله متابولیت های روده تغییر می دهند.

     

‫4 دیدگاه ها

    1. سلام ممنونم
      دمنوش ها خاصیت های متفاوتی دارند . که نوع استفاده هر کدام بسته به نیاز شماست .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا